Freedom House: Росія розширює вплив у світі за допомогою пропаганди

Рівень свободи преси у світі у 2016 році опустився до найнижчої позначки за останні 13 років, говориться в щорічній доповіді правозахисної організації Freedom House, опублікованій у п’ятницю, 28 квітня.

У десятку країн і регіонів, в яких справи зі свободою преси йдуть найгірше, потрапили: анексований Росією Крим, пострадянські Узбекистан, Туркменістан і Азербайджан, а також КНДР, Куба, Сирія, Іран, Еритрея та Екваторіальна Гвінея.

Російські кампанії дезінформації

Путінський режим у Росії є першопрохідцем у справі поширення державної пропаганди в глобалізованому світі, відзначають правозахисники. Москва продовжує використовувати для досягнення своїх цілей освітлення в прокремлівському дусі подій у всьому світі, особливо в сусідніх з РФ країнах з великою російськомовною аудиторією. За допомогою російських держканалів, а також спеціально підготовленого для закордону контенту, розповсюджуваного через державні компанії RT і Sputnik, Кремль проводить кампанії дезінформації в більшості пострадянських країн, деформуючи погляд їх жителів на поточні та історичні події, і підриваючи довіру до місцевої влади.

Побоюючись за свою безпеку, уряди демократичних країн регіону діють інстинктивно, обмежуючи діяльність ряду російських медіакомпаній або доступ до них. Ці проблеми проявляються найбільш чітко в Україні, де кремлівська пропаганда, домагаючись монополії на інтерпретацію подій в Криму та на Донбасі, намагається підірвати суверенітет держави.

Втручання російських спецслужб

Події минулого року показують, що російське втручання не обмежується виробництвом і розповсюдженням пропаганди через ЗМІ у Східній Європі та Євразії. Намагаючись вплинути на президентські вибори в США, російські спецслужби, згідно з наявними відомостями, створювали в інших країнах підставні організації, через які вкидали в західні ЗМІ викрадені раніше російськими хакерами документи Демократичної партії. Крім того, російські спецслужби також звинувачуються в тому, що вони створювали мережі фейкових акаунтів в соціальних мережах для поширення певних тем серед американської аудиторії.

Усередині країни російська влада у 2016 році продовжила посилювати тиск на невелику кількість ЗМІ, які залишилися незалежними, йдеться в доповіді. Як приклад наводиться випадок компанії РБК, що опинилася під прицілом Кремля після повідомлень про корупцію в найближчому оточенні президента Путіна. У результаті тиск на власників компанії три провідних її співробітника були звільнені і замінені на людей з державного інформаційного агентства ТАСС.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.