Схоже, російські ЗМІ висвітлюють іншу війну в Сирії – The Guardian

У той час як західні ЗМІ зосереджені на бомбардуваннях і загибелі цивільного населення, репортажі в Росії дуже виборчі й спрямовані на захист Кремля.

Про це пише Алек Лун в статті “Схоже, російські ЗМІ висвітлюють іншу війну в Сирії”, опублікованій на сайті газети The Guardian.

Минулого тижня військові літаки розбомбили лікарню в утримуваного повстанцями східному Алеппо, в результаті чого на пацієнтів у відділенні інтенсивної терапії обрушилися камені. Загибель невинних людей потрапила в заголовки ЗМІ в багатьох країнах.

Але про авіаудари в російських новинах нічого не повідомляли, там ЗМІ зосереджені на битві підтримуваного Москвою сирійського уряду за місто. “Сирійські ВПС здійснили масовані удари по бойовиках біля Алеппо”, це можна було прочитати в заголовках державного інформаційного агентства РІА Новини.

Історія була підхоплена державним інформаційним агентством ТАСС і іншими виданнями. “Перший канал” повідомив, що російські солдати доставили гуманітарну допомогу “біженцям з районів Алеппо, підконтрольних терористам”. У той час, як західні ЗМІ зосереджені на важких бомбардуваннях і жахливої кількості жертв серед цивільного населення, оскільки сирійський уряд намагається захопити непідконтрольні йому райони Алеппо, російські ЗМІ, ймовірно, висвітлюють інший конфлікт.

Телевізійні канали в інших країнах часто цитують своїх чиновників і супроводжують свої війська, але висвітлення подій в Росії, де уряд контролює основні телевізійні канали та інформаційні агентства, часто вельми вибіркове і направлене на захист Кремля.

“Проблеми, які викликають гнівну реакцію в західних засобах масової інформації, як, наприклад, розвиток подій в Алеппо і знищення гуманітарного конвою, тут майже не помітні, тому що про них не говорять на телебаченні, або їх представляють як антиросійську пропаганду”, – сказав Лев Гудков, директор незалежної дослідницької організації “Левада-центр”.

Російське телебачення активно підтримувало російські та сирійські військові операції і уникало повідомлень про жертви серед цивільного населення. З Алеппо “Перший канал” повідомив, що сирійські солдати не “використовують артилерію і міномети [при обстрілі] житлових будинків і проти імовірно мирних громадян”, але не згадав про те, що урядові сили почали найбільш інтенсивні повітряні бомбардування за весь час війни.

Російські ЗМІ також підсилюють критику Кремля щодо Заходу. У вихідні, відзначаючи першу річницю вторгнення Росії в Сирії, державні засоби масової інформації сипали сміливими заявами: “Росія все ж довела, що є наддержавою” і “Росія стала головним гравцем в цьому регіоні … Сполучені Штати, в свою чергу, втратили роль першої скрипки “.

Кілька днів тому представник державного департаменту США Джон Кербі, сказав, що, якщо Росія не буде дотримуватися угоди про припинення вогню, “екстремістські угрупування продовжать користуватися вакуумом, який існує в Сирії, і розширять свої операції, серед яких, безсумнівно, буде наступ на російські інтереси і, можливо, навіть російські міста “. Після цього, державні телеканали РФ опублікували повідомлення про те, що він погрожував Росії через Сирію.

“Джон Кербі прямо пообіцяв теракти в російських містах”, – сказав ведучий новин на каналі “Росія 1”.

Він звинуватив Вашингтон в “приховуванні свого небажання чи нездатності” дотримуватися угоди про припинення вогню і використанні “перевіреного і дієвого методу: звинувачень на адресу Росії”. “Західні дипломати знову спробували перетворити раду безпеки в арену для звинувачень на адресу Росії і сирійського уряду”, – повідомив канал “Росія 1”, після зіткнення США і Росії в минулому місяці на засіданні Ради Безпеки ООН.

У відповідь на заклик посла США в ООН, Саманти Пауер, зупинити “варварство” Росії, канал заявив, що “зупинитися повинен Захід”. Дві недавні повітряних атаки показали, наскільки відрізняється висвітлення подій в Росії. Коли США здійснювали бомбардування сирійських урядових військ в Дейр-ез-Зор минулого місяця, загинуло, щонайменше, 62 людини.

Російські ЗМІ в деталях повідомляли про вибачення США за помилкові авіаудари, а також розповідали про заяви сирійського уряду про нібито “змову” Вашингтона для підтримки “Ісламської держави”. Коли повітряні удари по колоні Червоного Півмісяця, яка везла допомогу в Алеппо, вбили, щонайменше, 20 осіб, США звинуватили в нападі Москву або Сирію. Російські державні ЗМІ відразу ж почали лаяти “навмисно неправдиві звинувачення американської сторони” і пропонувати дивні альтернативні пояснення.

У репортажах був відображена змінена розповідь міністерства оборони РФ, яке спочатку заявило, що конвой не вражений в результаті авіаудару або артобстрілу, а скоріше “загорівся”, маючи на увазі, що звинувачувати слід повстанців.

На наступний день, міністерство стверджувало, що під час нападу в цьому районі знаходився безпілотник очолюваної США коаліції, здатний здійснювати авіаудари. Міністерство вважає, що Вашингтон намагається відвернути увагу від своїх атак на сирійські війська і передбачуваного нападу на Алеппо бойовиків Джабхат ан-Нусра.

Базована в Росії Conflict Intelligence Team (CIT) остаточно розвінчала заяви міністерства оборони, а британська слідча група Bellingcat виявила хвостову частину осколкової бомби, яку російські та сирійські сили використовували на місці нападу на конвой. Але російські ЗМІ продовжують ставити під сумнів звинувачення США.

“Знищення гуманітарної колони в Сирії – справа рук ЦРУ?” – Питала в заголовку щоденна російська газета “Комсомольська правда”. У статті стверджувалося, що спецслужби США інсценували атаку, щоб президент США Барак Обама зміг “зберегти обличчя, і знову звинуватити Росію”, а не відповідати за бомбардування Дейр ез-Зора.

Руслан Льовієв з CIT сказав, що звістки про напад на конвой стали “болючим ударом” для Кремля, тому що “фабрика тролів була запущена відразу ж, вони чіплялися за будь-яку згадку про авіаудар і тут же видавали велику кількість пояснень”.

Кремль був пов’язаний з “фабрикою тролів” в Санкт-Петербурзі, яка наймала людей для того, щоб вони писали коментарі та повідомлення, які просувають урядову лінію. Багато з відповідей на твіти CIT і Bellingcat виглядали так, наче їх писали прокремлівські тролі з сумнівним знанням англійської та активністю в обліковому запису.

Останнє опитування Левада-центру показало, що 61% респондентів схвалили російські військові дії в Сирії, в порівнянні з 81% в березні. Це зниження Гудков пояснюється тривалістю операції, про початок якої Путін оголосив в березні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.